ماده ۶ قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی
وزارتخانههای آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و آموزش عالی میتوانند صرفاً با رعایت مفاد ماده ۴ اینقانون و نسبتهای زیر و تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به استخدام کادر مورد نیاز خود اقدام نمایند. الف - به ازاء افزایش هر ۲۰ نفر دانشآموز در مناطق شهری و ۱۵ نفر دانشآموز در مناطق روستایی یک نفر (اعم از آموزشی و غیر آموزشی). ب - به ازاء افزایش هر یک تخت بیمارستانی دو نفر (اعم از کادر پزشکی و غیر پزشکی) . ج - به ازاء افزایش هر ۱۴ نفر دانشجو یک نفر کادر غیر هیأت علمی و در مورد مؤسسات آموزشی جدیدالتأسیس تا یک سوم پستهای سازمانیمصوب.