ماده ۳۷ قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع
به منظور انجام برنامههای تحقیقاتی و آزمایشی یا نمایشی و تأمین نیازمندیهای وزارت جنگ و تهیه پارکهای عمومی و همچنین حفظ وتکثیر نسل شکار سازمان جنگلبانی مجاز است جنگلها یا مراتع یا اراضی جنگلی و بیشههای طبیعی مورد نیاز مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت وهمچنین کانون شکار و بیوتات سلطنتی و شهرداریها را با انعقاد قرارداد لازم و با شرایطی که صلاح بداند در اختیار آنها بگذارد. این قبیل اراضی را مؤسسات مزبور نمیتوانند به دیگری اجاره دهند و یا به نحوی از انحاء منتقل نمایند و تبدیل و بهرهبرداری آنها تابع قوانین و مقرراتمربوط به جنگلها و مراتع است.