ماده ۴ قانون جنگلها و مراتع کشور
از تاریخ تصویب این قانون نحوه بهرهبرداری از جنگلها چه متعلق به دولت و چه متعلق به افراد باید طبق اصول علمی و فنی باشد کهتوسط سازمان جنگلبانی اعلان خواهد شد - نظارت و مراقبت در حسن اجرای مقررات مزبور به عهده سازمان جنگلبانی خواهد بود.