ماده ۱۶ قانون تأسیس سازمان تربیت بدنی ایران

به منظور جلب همکاری بیشتر مردم در توسعه امر تربیت بدنی سازمان می‌تواند در هر یک از نقاط کشور که لازم بداند شورایی به نام‌شورای تربیت‌بدنی تشکیل دهد و در صورت لزوم تمام یا قسمتی از اختیارات خود را به شوراهای مذکور واگذار کند.