ماده ۴۵ قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ایران

همردیفان و افسران اداری فعلی در صورتی که حداقل دارای گواهینامه دوره کامل متوسطه باشند حداکثر تا درجه همردیف سرهنگی و یا‌سرهنگ اداری ترفیع یافته و مدت توقف آنان در درجات مانند فارغ‌التحصیلان آموزشگاه افسری جزء خواهد بود و در صورتی که دارای دانشنامه‌لیسانس باشند حداکثر تا درجه همردیف سرتیپی یا سرتیپ اداری ارتقاء خواهند یافت و چنانچه فاقد گواهینامه دوره کامل متوسطه باشند حداکثر تا‌درجه سرهنگ دومی ترفیع یافته و توقف آنان در درجات یک برابر و نیم مدت فارغ‌التحصیلان دانشکده افسری خواهد بود.