ماده ۴۴ قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ایران
افسرانی که فارغالتحصیل دورههای ویژه یکساله و آموزشگاههای ستوانی سه ساله و یا دو ساله سابق بوده و همچنین افسران ادارهتسلیحات ارتش که تحصیلات آنان لااقل در حدود تحصیلات آموزشگاه ستوانی دو ساله سابق باشد چنانچه موفق به دریافت گواهینامه دوره کاملمتوسطه شوند از مزایای قانونی فارغالتحصیلان آموزشگاه افسری جزء بهرهمند خواهند شد و در صورتی که موفق به دریافت گواهینامه مزبور نشوندحداکثر تا درجه سرهنگ دومی (داخل) به ترفیع نائل خواهند شد و حداقل مدت توقف آنان برای ترفیع در تمام درجات یک برابر و نیم مدتفارغالتحصیلان دانشکده افسری خواهد بود.