ماده ۱۵ قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ایران
خدمت افسران و کارمندان ممکن است به یکی از طریق ذیل پایان یابد: الف - بازنشستگی: وضع افسران و کارمندانی است که طبق مقررات فصل ششم این قانون بازنشسته شوند. ب - انتقال: وضع افسران و کارمندانی است که در صورت تمایل آنان پس از تصویب اعلیحضرت همایون شاهنشاه به یکی از وزارتخانهها یابنگاههای ملی و دولتی منتقل گردند.