ماده ۱۰ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین
گمرک ایران مجاز است معادل دو درصد (۲%) از حقوق گمرکی و سود بازرگانی که توسط گمرک وصول و به درآمد عمومی کشور واریزمیشود را از محل اعتباری که به همین منظور در قانون بودجه هر سال پیشبینی میشود به منظور تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز و توسعه گمرکاتکشور و آموزش و بازآموزی و همچنین تشویق و ترغیب کارکنان هزینه نماید. پنج درصد (۵%) از دو درصد (۲%) فوق در اختیار مؤسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران قرار میگیرد.