ماده ۱۵ قانون همه پرسی در جمهوری اسلامی ایران
بلافاصله پس از صدور دستور شروع همهپرسی از طرف وزارت کشور، فرماندار دستور تشکیل هیأتهای اجرایی را به بخشداران صادرنموده و موظف است ظرف سه روز هیأت اجرایی همهپرسی شهرستان را به ریاست خود و عضویت رئیس ثبت احوال و دادستان یا نماینده وی و ۸نفر از معتمدین تشکیل دهد.