ماده ۳ قانون ملی شدن ارتباط تلفنی در سراسر کشور
برای تأسیس و نگاهداری و بهرهبرداری تلفن در کلیه شهرها و قصبات و دهات کشور وزارت پست و تلگراف و تلفن به نمایندگی دولتشرکتی به نام شرکت سهامی تلفن ایران با سرمایه پانصد میلیون ریال که عبارت از پنجاه هزار سهم ده هزار ریالی است در تهران تشکیل میدهد و سهامآن به نام و کلاً متعلق به دولت خواهد بود