ماده ۳۷ قانون مقررات مالی، اداری، استخدامی و تشکیلات جهاد سازندگی

کلیه مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی پس از پایان دوره آموزشی در صورت تمایل با موافقت ارتش یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌حسب مورد در زمان صلح و با رعایت اصل ۱۴۷ قانون اساسی می‌توانند باقیمانده دوره خدمت ضرورت خود را در جهاد سازندگی بگذرانند.