ماده ۲۲ قانون مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۶۴
به منظور تشویق صادرکنندگان و رونق بیشتر صادرات غیر نفتی کشور بانک مرکزی موظف است ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی را به نرخ ترجیحی که توسط کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارت بازرگانی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه ذیربط بر حسبنوع کالا تعیین و اعلام میشود خریداری نماید.