ماده ۱۴ قانون مقررات انتظامی هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور

به وزارت فرهنگ و آموزش عالی اجازه داده می‌شود حداکثر ظرف مدت ۶ ماه بعد از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه این قانون آن تعداد از‌اعضاء هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی را که غیر مفید تشخیص می‌دهد، به ترتیب مقرر در این قانون بازنشسته، بازخرید و یا با‌موافقت سازمانهای دولتی و یا مؤسسات تحقیقاتی به این گونه سازمانها یا مؤسسات منتقل نماید. ‌