ماده ۱۳۶ قانون محاسبات عمومی کشور
سود و زیان حاصل از تسعیر داراییها و بدهیهای ارزی شرکتهای دولتی درآمد یا هزینه تلقی نمیگردد. مابهالتفاوت حاصل از تسعیرداراییها و بدهیهای مذکور باید در حساب"ذخیره تسعیر داراییها و بدهیهای ارزی" منظور شود. در صورتی که در پایان سال مالی مانده حساب ذخیره مزبور بدهکار باشد این مبلغ به حساب سود و زیان همان سال منظور خواهد شد.
تبصره : در صورتی که مانده حساب ذخیره تسعیر داراییها و بدهیهای ارزی در پایان سال مالی از مبلغ سرمایه ثبت شده شرکت تجاوز نماید مبلغمازاد پس از طی مراحل قانونی قابل انتقال به حساب سرمایه شرکت میباشد.