ماده ۲۴ قانون شورای داوری

وزارت دادگستری مکلف است متناسب با فعالیت اعضای شورای داوری و مشاوران و کارکنان دبیرخانه شوراها اعم از شاغل و بازنشسته‌و غیر آن حق‌الزحمه بپردازد پرداخت این حق‌الزحمه منحصراً تابع مقرراتی است که در آیین‌نامه مربوط تعیین خواهد شد دولت همه‌ساله اعتباری که‌برای پاداش و حق‌الزحمه و سایر هزینه‌های اجرایی این قانون لازم است در بودجه کل کشور منظور نموده و در اختیار وزارت دادگستری قرار خواهد‌داد. ‌این اعتبار و همچنین وجوه حاصل از تبصره ماده ۱۲ این قانون و جزاهای نقدی که وسیله شوراهای داوری وصول می‌شود (‌به استثنای جزای نقدی‌مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که برابر قوانین و مقررات مربوط باید به مصرف معین برسد) طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب وزارتخانه‌های‌دادگستری و امور اقتصادی و دارایی می‌رسد در جهت بهبود و گسترش شوراهای داوری و پرداخت حق‌الزحمه و سایر هزینه‌هایی که به موجب این‌قانون بر عهده وزارت دادگستری است به مصرف خواهد رسید.