ماده ۱۴ قانون شهرداری
برای تعیین داوطلب ده روز قبل از دعوت اعضای انجمن انتخابات اعلانی از طرف فرماندار یا بخشدار به مضمون ذیل در حوزه انتخابیهمنتشر میشود: "داوطلبان عضویت انجمن شهر باید داوطلبی خود را برای یکی از حوزهها شخصاً یا به وسیله اشخاص دیگر به فرمانداری یا بخشداری کتباً اطلاعدهند و برای این که داوطلب نمایندگی حوزه شناخته شوند باید پنجاه نفر در شهرهایی که متجاوز از یکصد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد و بیست و پنجنفر در شهرهایی که متجاوز از یکصد هزار نفر جمعیت دارد و پانزده نفر در نقاطی که متجاوز از پنجاه هزار نفر جمعیت دارد و ده نفر در نقاطی که از پنجاه هزار نفر کمتر جمعیت دارد آنها را معرفی نمایند. معرفی باید کتبی بوده و معرفیکنندگان واجد شرایط انتخابکننده باشند و با ذکر شماره شناسنامه و محل صدور آن معرفی را امضاء نمایند و فرماندار یابخشدار به وسیله کمیسیون پنج نفری مقرر در ماده ۱۵ به وضع داوطلبان نمایندگی رسیدگی و پس از آن اسامی آنها را در حوزه انتخابیه اعلان میکند ورأیدهندگان در موقع رأی دادن فقط میتوانند به آنها رأی بدهند.
تبصره : چنانچه قبل از تشکیل انجمن نظارت یک یا چند نفر از داوطلبان نمایندگی استعفا بدهند مراتب از طرف فرماندار و بخشدار برای اطلاعرأیدهندگان اعلام میشود داوطلب مستعفی حق استرداد استعفاء خود را ندارد.