ماده ۵ قانون سازمان انرژی اتمی ایران
بهرهبرداری از منابع سوخت اتمی و یا مواد رادیواکتیو همچنین تولید فرآوردههای رادیواکتیو در سرتاسر کشور و وارد کردن سوخت اتمی ویا مواد رادیواکتیو به کشور و توزیع این مواد در کشور برای استفادههای مختلف در انحصار سازمان میباشد.