ماده ۷ قانون راجع به امور دانشگاه تهران

دانشکده پزشکی و دامپزشکی می‌توانند برای بخشهای بیمارستانها و آزمایشگاهها از پزشکان و دامپزشکان که در دانشکده‌های پزشکی و‌دامپزشکی داخلی و یا خارجی فارغ‌التحصیل می‌شوند پس از فراغت از تحصیل برای دستیاری با مسابقه استخدام نماید و پس از چهار سال آنها را به‌وزارت بهداری و کشاورزی انتقال بدهد که به شهرستانها برای انجام خدمت خارج از مرکز طبق قانون اصلاح ماده ۳ قانون استخدام پزشکان مصوب ۱۶‌بهمن ۱۳۳۵ اعزام دارد مگر این که در مسابقه ریاست درمانگاهی و یا دانشیاری توفیق حاصل نمایند که در این صورت از انجام خدمت خارج از مرکز‌معاف خواهند بود. ‌