ماده ۴ قانون راجع به امور دانشگاه تهران

کسانی که با رتبه پزشک یکمی وظایف تعلیماتی و یا تدریسی را در دانشگاه انجام می‌دهند در صورتی که در مسابقه دانشیاری طبق‌مقررات دانشگاه توفیق یابند با پایه یک دانشیاری در خدمت ابقاء می‌گردند حقوق پایه دانشیاری آنان از محل حقوق پزشک یکمی که دریافت می‌داشتند‌قابل پرداخت است و تفاوت حقوق پایه پزشک یکمی را دریافت خواهند داشت تا به تدریج در اثر ارتقاء حقوق رتبه دانشگاهی آنان با حقوقی که‌دریافت می‌داشتند تطبیق کند. ‌