ماده ۱ قانون راجع به اجازه استخدام پرستار و ماما و کارمند فنی برای وزارت بهداری
فارغالتحصیلان آموزشگاههای پرستاری که شرط ورود به آن حداقل داشتن گواهینامه دوره دوم دبیرستان باشد به عنوان پرستار یکم با پایهسه پزشک دومی و فارغالتحصیلان آموزشگاههایی که شرط ورود به آن حداقل گواهینامه یا کارنامه سهساله اول دبیرستان باشد به عنوان پرستار دوم باپایه دو پزشک دومی استخدام خواهند شد. دوره این آموزشگاهها سه سال خواهد بود برنامه آموزشگاههای پرستاری داخلی و ارزش تحصیلیفارغالتحصیلان آموزشگاههای خارجی باید به تصویب شورای عالی فرهنگ برسد.