ماده ۶۰ قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع
سازمانهای دولتی و بنگاهها یا مؤسسات و کارخانههای وابسته به دولت مکلفند ظرف ۶ ماه از تاریخ تصویب این قانون سوخت خود رابه ذغالسنگ یا نفت و یا هر سوختی غیر از چوب و هیزم و ذغال چوب تبدیل نمایند و پس از تصویب انقضاء مدت مقرره بالا مصرف چوب و هیزم وذغال چوب در دستگاههای نامبرده ممنوع میباشد و کارخانجات خصوصی موظفند حداکثر تا دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تبدیلسوخت خود به موادی غیر از چوب و هیزم و ذغال چوب اقدام نمایند. در صورت تخلف از مصرف هیزم و ذغال چوب در آن مؤسسات جلوگیریخواهد شد.
تبصره ۱: مؤسساتی که در داخل جنگل واقعند اعم از دولتی و خصوصی مشمول این ماده نخواهند بود.
تبصره ۲: مؤسسات شیلات و پیمانکاران انحصار دخانیات ایران بنا به معرفی مؤسسه مزبور که برای تهیه کنسرو یا دود دادن ماهی و خشک کردنتوتون احتیاج به مصرف هیزم داشته باشند میتوانند برای مصارف خود از محل پروانههای صادره استفاده نمایند.