ماده ۹ قانون جنگلها و مراتع کشور
تهیه چوب و ذغال و هیزم و بریدن و ریشهکن کردن درختهای جنگلی بدون اجازه از سازمان جنگلبانی ممنوع است و متخلف به ضبطدرختهای قطع شده به نفع سازمان جنگلبانی و پرداخت جریمه نقدی از یکصد هزار ریال نسبت به هر درخت به نفع خزانه و حبس تأدیبی از دو ماه تایک سال محکوم میشود و در مورد جنگلهای قرق شده (موضوع ماده ۱۹ این قانون) علاوه بر مجازات حبس و ضبط مال جریمه فوق دو برابر خواهدبود.