ماده ۲۱ قانون جنگلها و مراتع کشور
سازمانهای دولتی و بنگاهها یا مؤسسات و کارخانههای وابسته به دولت مکلفند ظرف شش ماه از تاریخ تصویب این قانون سوخت خودرا به ذغال سنگ یا نفت و یا هر سوختی غیر از چوب و هیزم و ذغال چوب تبدیل نمایند و پس از انقضای مدت مقرره بالا مصرف چوب و هیزم وذغال چوب در دستگاههای نامبرده ممنوع میباشد و کارخانجات خصوصی موظفند حداکثر تا دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تبدیلسوخت خود به موادی غیر از چوب و هیزم در ذغال چوب اقدام نمایند - در صورت تخلف از مصرف هیزم و ذغال چوب در آن مؤسسات جلوگیریخواهد شد.