ماده ۱۷ قانون جنگلها و مراتع کشور

هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد نماید به حبس مجرد از سه سال تا ده سال محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب مأمور‌جنگلبانی باشد به حداکثر مجازات مذکور محکوم خواهد شد. ‌