ماده ۴ قانون تکمیل و اجاره واحدهای مسکونی
در شهرهایی که از طرف دولت اعلام میگردد مالکین واحدهای مسکونی که عملیات ساختمانی آنها تمام شده و یا آماده بهرهبرداریمیباشند مکلفند وضعیت ساختمان و نظر خود را جهت بهرهبرداری از آن کتباً به شهرداری محل اعلام نموده و رسید دریافت کنند، هر گاه ظرف سه ماهاز تاریخ اعلام دولت مالکین مذکور مراتب را به شهرداری اعلام نکنند و یا واحد مسکونی بدون عذر موجه (به تشخیص کمیسیون موضوع ماده ۸ اینقانون) مورد بهرهبرداری قرار نگیرد شهرداری باید واحد مذکور را طبق مقررات این قانون اجاره دهد در این قبیل موارد شهرداری هزینههای مربوط را ازمحل مالالاجاره برداشت خواهد نمود. مالکینی که در موعد مقرر سه ماه مراتب را به شهرداری اعلام نکنند حق استفاده از مفاد ماده ۸ این قانون را نخواهند داشت.