ماده ۶ قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
این وزارت موظف است از ادغام دانشکدههای گروه پزشکی وزارت فرهنگ و آموزش عالی و مجتمعها و مؤسسات آموزشی و آن تعداداز بیمارستانهای وزارت بهداری و بهزیستی منتقله به این وزارت که توان آموزشی دارند دانشگاههای علوم پزشکی را تأسیس و نسبت به توسعه آنها وایجاد مراکز جدید در چهارچوب سیاستهای آموزش عالی کشور با فراهم آوردن امکانات و وسائل و تجهیزات لازم اقدام نماید.