ماده ۷ قانون تشکیل صندوق پس انداز مستخدمان رسمی کشوری

وجوه پس‌انداز و بهره‌ای که به حساب پس‌انداز مستخدم و سهم دولت طبق ماده ۴ تعلق می‌گیرد تا زمانی که مستخدم در خدمت دولت‌است به وی پرداخت نمی‌شود و در صورتی که خدمت مستخدم خاتمه یابد به ترتیب زیر عمل می‌شود: ‌الف - در صورت بازنشستگی و یا ازکارافتادگی یا بازخرید خدمت مستخدم کلیه وجوه پس‌انداز سهم مستخدم و سهم دولت بهره‌های مربوط به او‌پرداخت می‌شود. ب - در صورت فوت مستخدم کلیه وجوه پس‌انداز اعم از سهم مستخدم و سهم دولت و بهره‌های مربوط به تساوی بین وارث قانونی مذکور در‌ماده ۸۶ قانون استخدام کشوری تقسیم می‌گردد و در صورتی که وراث قانونی با شرایط مقرر در ماده ۸۶ قانون مذکور وجود نداشته باشد فقط سهم‌مستخدم و بهره آن طبق قانون مدنی به ورثه او تعلق خواهد گرفت. ج - در صورتی که مستخدم به موجب حکم دادگاههای صلاحیتدار به مجازاتهای اخراج از خدمت وزارتخانه یا مؤسسه دولتی یا انفصال دایم از‌خدمت دولت محکوم شود فقط مستحق دریافت سهم پس‌انداز خود و بهره متعلق به آن خواهد بود. ‌د - در مورد استعفاء و سایر موارد علاوه بر پرداخت سهم پرداختی مستخدم و بهره آن سهم پرداختی دولت و بهره آن با توجه به سنوات خدمت‌مستخدم به شرح زیر محاسبه و به او پرداخت می‌شود: ‌در پایان سال پنجم پنج درصد. ‌در پایان سال دهم پانزده درصد. ‌در پایان سال پانزدهم سی درصد. ‌در پایان سال بیستم پنجاه درصد. ‌در پایان سال سی‌ام به بعد صد درصد.