ماده ۳ قانون تشکیل انستیتوی علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران
ارکان انستیتو عبارت است از: ۱ - هیأت امنا. ۲ - رییس انستیتو. ۳ - شوراهای پژوهشی و آموزشی. ۴ - هیأت امناء تشکیل میشود از: الف - وزیر بهداری و بهزیستی. ب - هشت تن که به اعتبار سمت و مقام رسمی خود عضو هیأت خواهند بود. به شرح زیر: وزیران علوم و آموزش عالی - آموزش و پرورش - امور اقتصادی و دارایی - صنایع و معادن - کشاورزی و منابع طبیعی - مشاور و رییس سازمانبرنامه و بودجه دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور - دبیر کل شورای مرکزی دانشگاهها و مؤسسات عالی کشور. وزیران مذکور در بند ب - و دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور میتوانند یکی از معاونان خود را برای عضویت هیأت امناء معرفی کنند. ج - شش تن صاحب نظر و بصیر در رشتههای مختلف علوم پزشکی و بهداشت و تغذیه و صنایع غذایی که به پیشنهاد وزیر بهداری و بهزیستی وتأیید سایر اعضاء هیأت امناء با فرمان همایونی برای مدت سه سال منصوب میشوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.