ماده ۶۲ قانون تشکیل انجمن ده و دهبانی
هرگاه اکثریت اعضای انجمن ده در انجام وظایف محول به نحوی از انحاء تعلل نمایند و یا موجبات اخلال در کار انجمن را فراهم سازندو یا عدم صلاحیت آنان معلوم گردد بخشدار پس از رسیدگی در صورت تأیید موضوع را به فرماندار گزارش میدهد فرماندار مراتب را با اعلام نظر خوددر انجمن شهرستان مطرح نموده و در صورت رأی موافق انجمن شهرستان یا قائممقام قانونی انجمن شهرستان انجمن ده منحل میگردد فرماندارمکلف است ضمن اعلام انحلال انجمن ده دستور تجدید انتخابات انجمن ده را برای بقیه مدت به بخشدار صادر نموده و موضوع را به وزارت کشور واستانداری گزارش دهد و بخشدار نیز مکلف است فوراً نسبت به تجدید انتخابات اقدام نماید.