ماده ۲۰ قانون تشکیل انجمن ده و دهبانی
اولین جلسه انجمن ده به ریاست مسنترین عضو انجمن و با حضور بخشدار یا نماینده او تشکیل میشود و هر یک از اعضاء انجمن بهشرح زیر سوگند یاد میکنند: "خداوند متعال را به شهادت میطلبم و به قرآن مجید سوگند یاد میکنم که همواره نسبت به اساس سلطنت مشروطه و استقلال کشور وفادار و کوشاباشم و با کمال علاقمندی و نهایت راستی و درستی در پیشرفت امور ده کوشش نمایم".