ماده ۱۸ قانون تشکیل انجمنهای شهرستان و استان
در مواقعی که یکی از اعضاء انجمن نظارت در خلال جریان امر انتخابات استعفا دهد و یا فوت نماید به جای او یکی از اعضاء علیالبدلکه دارای رأی زیادتری بوده است به عضویت انجمن اصلی دعوت میشود. در مواقعی که عدهای از اعضاء اصلی یا علیالبدل استعفا یا فوت کنند تازمانی که اکثریت اعضاء اصلی و علیالبدل برای ادامه کار باقی باشند انجمن با همان عده وظایف خود را انجام خواهد داد و در صورتی که اکثریت باقینباشد فرماندار از میان منتخبین مقرر در ماده ۱۲ کسانی را که رأی بیشتری داشتهاند به ترتیب دعوت خواهد نمود تا انجمن کار خود را ادامه دهد و درصورت تساوی رأی به قید قرعه انتخاب خواهند شد.