ماده ۷ قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران
شرکت میتواند در اجرای وظایف مقرر در این قانون با استفاده از سرمایه خود و یا با مشارکت با سایر مؤسسات دولتی مؤسساتی را بهصورت شرکت سهامی تشکیل دهد. اساسنامه شرکتهای مذکور از طرف مجمع عمومی شرکت پس از تصویب کمیسیونهای پست و تلگراف و امور استخدام و سازمانهای اداری و دارایی ودادگستری مجلسین به موقع اجرا گذارده خواهد شد.