ماده ۱۹ قانون برنامه هفت ساله دوم عمرانی کشور
برای اداره تأسیسات انتفاعی و تولیدی که متعلق به دولت است یا بعداً در اثر اجرای عملیات عمرانی به وجود میآید بنا به پیشنهادسازمان برنامه و تصویب هیأت دولت دستگاههای مناسبی که روی اصول بازرگانی اداره شود ایجاد خواهد شد. دولت میتواند تأسیسات انتفاعی وتولیدی موجود را و همچنین تأسیساتی از این قبیل که در آینده در اثر اجرای عملیات برنامه ایجاد خواهد شد اعم از تمام شده یا در هر مرحله احداثکلاً یا قسمتی از سهام آن را به پیشنهاد سازمان برنامه به افراد و شرکتهای ایرانی تحت شرایطی که جلوگیری از اجحاف به مصرفکنندگان نمایدبفروشد. وجوهی که از محل فروش تأسیسات مزبور حاصل میشود برای انجام عملیات عمرانی به سازمان برنامه پرداخت خواهد گردید.