ماده ۱۴ قانون بانکی و پولی کشور

امتیاز انتشار پول ایران در اختیار دولت است. ۲ - این امتیاز مطابق مقررات این قانون منحصراً از طرف بانک مرکزی ایران بدون دخالت هیچ دستگاه دولتی یا خصوصی دیگری به اجراء گذاشته‌می‌شود. ‌