ماده ۱۹ قانون اصلاح قسمتی از قانون اصول تشکیلات عدلیه و استخدام قضات

وزارت عدلیه می‌تواند اشخاصی را که دارای دانشنامه لیسانس یا بالاتر از دانشکده‌های حقوق و سیاسی داخله یا خارجه هستند و واجد‌شرایط مندرجه در ماده ۱ قانون استخدام قضات باشند در صورتی که محل مأموریت آنها در مرکز باشد با رتبه سه قضایی و اگر محل مأموریت خارج از‌مرکز باشد با رتبه چهار قضایی استخدام کند. ‌رتبه چهار درباره اشخاصی که خارج از مرکز استخدام می‌شوند وقتی تثبیت خواهد شد که لااقل دو سال در ولایات خدمت نماید و الا رتبه آنها همان‌سه قضایی خواهد بود.