ماده ۳۰ قانون اصلاح قانون تشکیل انجمنهای شهرستان و استان
هر یک از اعضاء انجمن شهرستان که فاقد یک یا چند شرط از شرایط لازم برای عضویت انجمن شود یا شغل دولتی قبول کند یا بدونعذر موجه و جلب موافقت قبلی انجمن چهار جلسه متوالی یا شش جلسه متناوب در هر سال غیبت کند از عضویت انجمن معاف و مراتب به عضومزبور ابلاغ خواهد شد تا اگر اعتراضی داشته باشد ظرف یک هفته به انجمن استان اعلام کند و میتواند برای دفاع از خود در جلسه انجمن حضور یابد.نظر انجمن استان در این باره قطعی است و بلافاصله به انجمن شهرستان مربوط ابلاغ خواهد شد.