ماده ۸۷ قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ایران

افسران و کارمندانی که به عللی غیر از قیود خدمتی بیمار یا دچار حادثه شوند و بعد از یک سال معالجه طبق تشخیص شورای عالی‌پزشکی نظامی غیر قابل علاج تشخیص و قادر به ادامه خدمت نباشند اعم از این که سابقه خدمتشان بیش از بیست سال یا کمتر از آن باشد در ردیف‌بازنشستگان منظور خواهند شد.