ماده ۵۰ قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ایران

در صورتی که سربازان وظیفه در حین خدمت زیر پرچم موفق به طی یکی از آموزشگاههای سرجوخگی و یا گروهبانی گردند به درجه‌سرجوخگی و گروهبانی وظیفه نائل می‌شوند.