ماده ۴۷ قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ایران
افسران وظیفهای که خدمت زیر پرچم خود را انجام داده و مایلند به استخدام در نیروهای مسلح شاهنشاهی و ژاندارمری باشند درصورت احتیاج و واجد بودن شرایط مندرجه در این قانون ممکن است به خدمت پذیرفته شوند در این صورت پس از طی دورههای اطلاعاتمخصوص رسته مربوطه دیپلمهها با درجه ستوان سومی و با مزایای فارغالتحصیلان آموزشگاه افسری جزء و لیسانسیهها و دکترها به ترتیب با درجهستوان دومی و ستوان یکمی با مزایای فارغالتحصیلان دانشکده افسری استخدام خواهند شد.