ماده ۳۷ قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ایران
نیل به درجه سرتیپی علاوه بر حائز بودن شرایط مقرر در این قانون موکول است به طی دوره دانشگاه جنگ ایران یا دوره دانشگاههایجنگ کشورهای خارجه که از لحاظ مدت و برنامه تحصیل مشابه دوره دانشگاه جنگ ایران باشد.