ماده ۵ قانون اساسنامه دانشسرای عالی ( تربیت معلم و تحقیقات تربیتی)

وزارت آموزش و پرورش موظف است که فارغ‌التحصیلان مؤسسه مدرسی ریاضی را پس از گذرانیدن پایان‌نامه تحصیلی و دریافت‌دانشنامه مدرسی به منظور تدریس در دانشکده‌های علوم شهرستان‌ها با حقوق و مزایای استادیاری به خدمت بگمارد. فارغ‌التحصیلان دوره مدرسی‌موظفند دو سال در دانشگاه‌های شهرستانها تدریس نمایند پس از این مدت و در صورت احراز درجه معادل دکترا با تصویب شورای مرکزی دانشگاه‌ها‌به مقام رسمی استادیاری نائل شوند باقیمانده تعهد پنج‌ساله این قبیل فارغ‌التحصیلان به حساب خدمت رسمی استادیاری آنان منظور و محسوب‌می‌شود. ‌