ماده ۶۹ قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران

وضعیت ترفیعات پرسنل نظامی فارغ‌التحصیل مدارس و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها پس از استخدام و طی دوره آموزش‌نظامی، حسب مورد به قرار زیر خواهد بود: ‌الف - دارندگان مدارک فوق دیپلم به درجه ستوان‌سومی نائل می‌شوند و ترفیعات بعدی آنان تابع مقررات ماده ۶۶ این قانون خواهد بود. ب - دارندگان مدارک لیسانس به درجه ستوان‌دومی نائل می‌شوند و ترفیعات بعدی آنان تابع مقررات ماده ۶۷ این قانون خواهد بود. ج - دارندگان مدارک بالاتر در ازاء هر سال تحصیلی بالاتر از لیسانس با معادل آن از دو سال ارشدیت نسبت به دارندگان مدرک لیسانس و در ازاء‌هر چهار سال ارشدیت از یک درجه بالاتر برخوردار می‌گردند و ترفیعات بعدی آنان تابع مقررات ماده ۶۷ این قانون خواهد بود.