تصویب نامه در خصوص حق بهره برداری از منافع هفتاد و پنج هزار و هفتصد و نود مترمربع و هفتاد و شش دسی‏ مترمربع (75790/76) از اراضی واقع در شهرستان جاسک، استان هرمزگان توسط وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان) جهت احداث پست 230 کیلوولت لیردف با اصلاحات و الحاقات بعدی

مرجع رسمی — 1404/10/16

تصویب نامه در خصوص حق بهره برداری از منافع هفتاد و پنج هزار و هفتصد و نود مترمربع و هفتاد و شش دسی‏ مترمربع (75790/76) از اراضی واقع در شهرستان جاسک، استان هرمزگان توسط وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان) جهت احداث پست 230 کیلوولت لیردف مصوب 1404,10,16 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزیران عضو ک

تصویب نامه در خصوص حق بهره برداری از منافع هفتاد و پنج هزار و هفتصد و نود مترمربع و هفتاد و شش دسی‏ مترمربع (75790/76) از اراضی واقع در شهرستان جاسک، استان هرمزگان توسط وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان) جهت احداث پست 230 کیلوولت لیردف مصوب 1404,10,16 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزیران عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه 1404/10/16 به ‏پیشنهاد شماره 52162/144794 مورخ 1404/8/28 معاونت حقوقی رئیس ‏جمهور و به ‏استناد تبصره (1) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 و با رعایت تصویب ‏نامه شماره 36553/ت39948 هـ مورخ 1387/3/11 تصویب کردند: 1- منحصراً حق بهره برداری از منافع هفتاد و پنج هزار و هفتصد و نود مترمربع و هفتاد و شش دسی مترمربع (75790/76) از اراضی پلاک ثبتی (1502) اصلی، واقع در شهرستان جاسک، استان هرمزگان، مطابق محدوده و مختصات جغرافیایی مشخص شده روی نقشه‏ پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور (نماینده دولت در حفظ حقوق مالکیت عمومی بر منابع طبیعی موضوع بند (3) ماده (23) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور مصوب 1346 با اصلاحات بعدی) و با کسر حریم‏ های قانونی احتمالی و رعایت قوانین، مقررات، ملاحظات زیست محیطی و حقوق عرفی، جهت احداث پست 230 کیلوولت لیردف، در اختیار وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ‏ای هرمزگان) قرار می گیرد. 2- این تصویب نامه صرفاً برای اجرای طرح و بهره برداری از محدوده مطابق طرح مصوب اعتبار دارد. در صورت منتفی شدن طرح مصوب یا هرگونه تغییر در استفاده از اراضی مزبور خلاف طرح مصوب، وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ‏ای هرمزگان) مکلف است اراضی موصوف را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مسترد کند. 3- سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مسئول نظارت بر حفاظت و بهره برداری مطابق طرح مصوب است و در طول مدت اجرای طرح و بهره برداری، وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ‏ای هرمزگان) مسئولیت حفظ و نگهداری از محدوده طرح مصوب را با هماهنگی سازمان مذکور برعهده دارد. 4- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است با اعلام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مبنی‏ بر اجرای طرح، سوابق مربوط ‏به اجرای طرح روی محدوده را در پرونده ثبتی مربوط منعکس کرده و در اجرای ماده (104) مکرر آیین نامه قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1324، در خصوص صدور سند مالکیت ساختمان ها و تأسیسات احداث ‏شده در محدوده مطابق طرح مصوب، به‏ نام دولت جمهوری اسلامی ایران با بهره ‏برداری وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ‏ای هرمزگان) و درج عبارت «هرگونه فروش، واگذاری و تغییر بهره بردار بعدی منوط‏ به تصویب هیئت ‏وزیران است» در قسمت توضیحات سند مالکیت اقدام کند و سند یاد شده را در اجرای ماده (123) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1366 به وزارت امور اقتصادی و دارایی (اداره‏ کل مدیریت اموال و دارایی های دولت) تحویل دهد. 5- در صورت تغییر بهره بردار توسط هیئت ‏وزیران، دستگاه بهره‏ بردار مکلف است بدون دریافت وجه یا اخذ مجوز یا عناوین مشابه آن، در خصوص واگذاری موضوع این تصویب ‏نامه به بهره‏ بردار بعدی اقدام کند. 6- در اجرای تبصره (3) الحاقی به ماده (22) آیین‏ نامه داخلی هیئت ‏دولت مصوب 1402 مبنی ‏بر پایش و ارزیابی تأثیرات اجرای مصوبات، وزارت نیرو (شرکت سهامی برق منطقه ‏ای هرمزگان) مکلف است گزارش اجرای این تصویب ‏نامه را به همراه مستندات مربوط، به دفتر کمیسیون حقوقی و قضایی هیئت‏ دولت ارائه کند. این تصویب نامه در تاریخ 1404/10/28 به تأیید رئیس جمهور محترم رسیده است. محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور نقشه