بخشنامه بهینه سازی مصرف آب و انرژی در دستگاههای اجرایی
دولت جمهوری اسلامی ایران — 2025/12/13
به کلیه وزارتخانهها، استانداریها، مؤسسات و شرکتهای دولتی
به کلیه وزارتخانهها، استانداریها، مؤسسات و شرکتهای دولتی با سلام، احتراماً؛ در راستای اجرای دستور رئیسجمهور محترم مبنی بر بهینهسازی مصرف آب و انرژی در دستگاههای اجرایی موارد ذیل به عنوان برخی از اقدامات و توصیههای ضروری اعلام میگردد: ممنوعیت آبیاری چمن در تمامی فضاهای سبز متعلق به دستگاههای دولتی پرداخت بهموقع قبوض مصرفی آب و انرژی دستگاههای دولتی ضرورت پرهیز از پذیراییهای غیرضروری در همایشها و جلسات اداری مانند سرو میوه، شیرینی، شام و ناهار و استفاده از منابع حاصل از صرفهجویی برای اجرای اقدامات کاهنده مصرف آب و انرژی. محمدجعفر قائم پناه- معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری