تصویب نامه در خصوص حق استفاده از منافع (20) هکتار از اراضی ملی واقع در بخش مرکزی حوزه ثبتی گچین، شهرستان بندرعباس، استان هرمزگان صرفا جهت احداث پایگاه (سایت) پسماند گچین توسط سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان با اصلاحات و الحاقات بعدی

مرجع رسمی — 1403/08/30

تصویب نامه در خصوص حق استفاده از منافع (20) هکتار از اراضی ملی واقع در بخش مرکزی حوزه ثبتی گچین، شهرستان بندرعباس، استان هرمزگان صرفا جهت احداث پایگاه (سایت) پسماند گچین توسط سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان مصوب 1403,08,30 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزیران عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه 14

تصویب نامه در خصوص حق استفاده از منافع (20) هکتار از اراضی ملی واقع در بخش مرکزی حوزه ثبتی گچین، شهرستان بندرعباس، استان هرمزگان صرفا جهت احداث پایگاه (سایت) پسماند گچین توسط سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان مصوب 1403,08,30 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزیران عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه 1403/8/30 به پیشنهاد شماره 75390/49442 مورخ 1403/5/14 معاونت حقوقی رئیس ‏جمهور و به ‏استناد تبصره (5) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 و با رعایت تصویب ‏نامه شماره 36553/ت39948هـ مورخ 1387/3/11 تصویب کردند: 1- منحصراً حق استفاده از منافع (20) هکتار از اراضی ملی پلاک ثبتی (402) فرعی از (54) اصلی، واقع در بخش مرکزی حوزه ثبتی گچین، شهرستان بندرعباس، استان هرمزگان، مطابق محدوده و مختصات جغرافیایی مشخص شده روی نقشه پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور (نماینده دولت در حفظ حقوق مالکیت عمومی بر منابع طبیعی - موضوع بند (3) ماده (23) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‏ ها و مراتع مصوب 1346) و با کسر حریم های قانونی احتمالی و رعایت قوانین و مقررات و ملاحظات زیست محیطی و حقوق عرفی، برای مدت (5) سال جهت احداث پایگاه (سایت) پسماند گچین در اختیار سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان قرار می ‏گیرد. 2- واگذاری حق استفاده یادشده، صرفاً در حد استفاده از محدوده برای اجرای طرح احداث پایگاه مزبور و مشروط‏ به حفظ مالکیت دولت و تداوم فعالیت مطابق اهداف و وظایف مقرر با تأیید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. در صورت تغییر اهداف و موضوع فعالیت، حق استفاده مزبور ساقط شده و محدوده با مستحدثات به دولت اعاده می شود. 3- نظارت بر اجرای طرح برعهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و تمدید حق استفاده مزبور برای دوره های بعدی با تأیید دستگاه ناظر منوط ‏به تصویب هیئت ‏وزیران خواهد بود. 4- اجرای طرح موجب مالکیت برای سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان نیست. 5- پس از اجرای کامل طرح و با اعلام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است حق استفاده میزان تعیین ‏شده از پلاک ثبتی یادشده برای مدت (5) سال با شرایط مذکور در این تصویب نامه را با درج عبارت «بعد از انقضای مدت استفاده، محدوده و کلیه تأسیسات و مستحدثات متعلق به دولت است»، در بخش ملاحظات و محدودیت های سند مالکیت، به نام سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان ثبت کرده و مراتب را به وزارت امور اقتصادی و دارایی (اداره ‏کل مدیریت اموال و دارایی های دولت) اعلام کند. 6- در اجرای تبصره (3) الحاقی به ماده (22) آیین ‏نامه داخلی هیئت ‏دولت مصوب 1402 مبنی ‏بر پایش و ارزیابی تأثیرات اجرای مصوبات، سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان مکلف است گزارش اجرای این تصویب نامه را به همراه مستندات مربوط، در ابتدای بهمن ماه هر سال به دفتر کمیسیون حقوقی و قضایی ارائه کند. همچنین سازمان‏ های برنامه و بودجه کشور، حفاظت محیط‏ زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری کشور موظفند هر دو سال یک بار، گزارش وضعیت اقتصادی و اجرایی طرح یادشده را به دفتر کمیسیون حقوقی و قضایی ارائه کنند. این تصویب نامه در تاریخ 1403/10/23 به تأیید رئیس جمهور محترم رسیده است. معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف نقشه