واگذاری حق استفاده از ساختمان نیمه تمام مرکز همایش های فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران به موزه ملی علوم و فناوری به مدت 20 سال با اصلاحات و الحاقات بعدی

مرجع رسمی — 1399/04/21

واگذاری حق استفاده از ساختمان نیمه تمام مرکز همایش های فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران به موزه ملی علوم و فناوری به مدت 20 سال مصوب 1399,04,21 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه 2۱ /۴ /۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۴۱۳۱ /ف.ع.پ مورخ ۱۰ /۲ /۱۳۹۹ فرهنگستان علوم پزشکی و در اجرای توافقن

واگذاری حق استفاده از ساختمان نیمه تمام مرکز همایش های فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران به موزه ملی علوم و فناوری به مدت 20 سال مصوب 1399,04,21 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه 2۱ /۴ /۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۴۱۳۱ /ف.ع.پ مورخ ۱۰ /۲ /۱۳۹۹ فرهنگستان علوم پزشکی و در اجرای توافقنامه مورخ ۲۷ /۱۲ /۱۳۹۷ منعقده بین رؤسای فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان موزه علم و فناوری و به استناد ماده (۶۹) و بند (ب) ماده (۸۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب ۱۳۸۰ - و با رعایت تصویب‏ نامه شماره ۳۶۵۵۳ /ت۳۹۹۴۸ هـ مورخ ۱۱ /۳ /۱۳۸۷ تصویب کردند: 1 - حق استفاده از ساختمان نیمه ­تمام مرکز همایش‏های فرهنگستان‏های جمهوری اسلامی ایران واقع در پلاک ثبتی (20714) فرعی از (3104) اصلی، بخش (11) حوزه ثبتی قلهک تهران، مطابق محدوده مشخص شده بر روی نقشه پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی فرهنگستان ‏های جمهوری اسلامی ایران و با رعایت قوانین و مقررات مربوط جهت تکمیل و تجهیز و بهره‏ برداری به مدت بیست (20) سال در اختیار موزه ملی علوم و فناوری قرار می ‏گیرد. ۲ - این مجوز جهت تکمیل و تجهیز ساختمان مذکور و استقرار و بهره ‏برداری از آن مطابق توافقنامه مورد اشاره است و صرفاً راجع به واگذاری حق استفاده از ساختمان مذکور می‏ باشد و نوسازی و ایجاد تأسیسات و ساخت بنا مجوزی برای مالکیت موزه یادشده ایجاد نمی ‏نماید. ۳ - تمدید حق استفاده یادشده برای دوره‏ های بعد منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود و پس از پایان دوره تعیین شده، تداوم وضع ید و بهره‏ برداری از سوی موزه مذکور فاقد مجوز قانونی است و ساختمان مذکور به مجموعه فرهنگستان‏ های جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد شد و موزه ملی علوم و فناوری هیچ حقی نسبت به آن‏ نداشته و نخواهد داشت. ۴ - نظارت بر تداوم فعالیت موزه یادشده طبق اهداف و وظایف مقرر بر عهده هیئت امنای فرهنگستان‏ های جمهوری اسلامی ایران است. در صورت تغییر اهداف و موضوع فعالیت یا توقف عملکرد این موزه، حق استفاده مزبور ساقط می ‏گردد. ۵ - انجام هزینه ‏های مربوط به تکمیل، نگهداری و بهره ‏برداری از ساختمان مذکور بر عهده موزه یادشده می‏ باشد. ۶ - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام فرهنگستان‏ های جمهوری اسلامی ایران، سوابق مربوط به تکمیل، تجهیز، بهره ‏برداری و حق استفاده موضوع این تصویب‏ نامه را در پرونده ثبتی مربوط منعکس و مراتب را برای تسجیل به اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام نماید. این تصویب نامه در تاریخ 6 /5 /1399 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور