الحاق یک تبصره و ماده به مفاد مصوبه مورخ 1402/3/9 و 1402/3/23 شورایعالی معادن (ابلاغی به شماره 885156 مورخ 1402/6/4) با موضوعیت دستورالعمل چگونگی اجرای تبصره (5) ماده (14) قانون معادن با اصلاحات و الحاقات بعدی
مرجع رسمی — 1403/05/16
الحاق یک تبصره و ماده به مفاد مصوبه مورخ 1402/3/9 و 1402/3/23 شورایعالی معادن (ابلاغی به شماره 885156 مورخ 1402/6/4) با موضوعیت دستورالعمل چگونگی اجرای تبصره (5) ماده (14) قانون معادن مصوب 1403,05,16 با اصلاحات و الحاقات بعدی موضوع الحاق یک تبصره و ماده به مفاد مصوبه مورخ 1402/3/9 و 1402/3/23 شورایع
الحاق یک تبصره و ماده به مفاد مصوبه مورخ 1402/3/9 و 1402/3/23 شورایعالی معادن (ابلاغی به شماره 885156 مورخ 1402/6/4) با موضوعیت دستورالعمل چگونگی اجرای تبصره (5) ماده (14) قانون معادن مصوب 1403,05,16 با اصلاحات و الحاقات بعدی موضوع الحاق یک تبصره و ماده به مفاد مصوبه مورخ 1402/3/9 و 1402/3/23 شورایعالی معادن (ابلاغی به شماره 885156 مورخ 1402/6/4) با موضوعیت دستورالعمل چگونگی اجرای تبصره (5) ماده (14) قانون معادن در جلسه مورخ 1403/5/16 شورایعالی معادن مطرح گردید که با عنایت به تبصره 4 ماده 12 قانون معادن رأی قطعی و لازم الاجرای شورا طبق شرح ذیل جهت اقدام لازم ارسال می گردد. در خصوص درخواست معاونت معادن و فرآوری مواد دایر بر الحاق یک تبصره و ماده به مفاد مصوبه مورخ 1402/3/9 و 1402/3/23 شورایعالی معادن (ابلاغی به شماره 885156 مورخ 1402/6/4) با موضوعیت دستورالعمل چگونگی اجرای تبصره (5) ماده (14) قانون معادن، با امعان نظر به بررسی های صورت پذیرفته و به منظور ایجاد و حفظ وحدت رویه و پرهیز از هرگونه اعمال نظر شخصی و سلیقه ای، تقاضا درخور اجابت تشخیص گردید؛ از این رو رأی به الحاق تبصره و ماده ذیل به مفاد مصوبه پیش گفته صادر و اعلام میگردد: تبصره (2) ماده (2): آخرین مهلت ارسال درخواست برای بهره مندی از معافیت حقوق دولتی برای پروژه هایی که در سال 1400 و 1401 به اتمام رسیده اند، تا انتهای سال 1402 می باشد. ماده (5): سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص محدوده های در اختیار و ایضاً سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت های تابعه در معادنی که پروانه بهره برداری متعلق به آن ها می باشد، می توانند تا سقف هشت درصد (8 %) از مبلغ حقوق دولتی معدن؛ نسبت به ارائه پروژه های اجرایی در راستای توسعه ارتقاء ایمنی، بهره وری بخش معدن، استفاده از انرژی های نو و حفاظت محیط زیست در جهت توسعه زیرساخت های منطقه با اخذ مصوبه از شورایعالی معادن اقدام نمایند.» رضا محتشمی پور