بخشنامه سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص کنترل سهمیه واردات مواد مخرب لایه اوزن در سال 2025 میلادی (ابلاغی سازمان توسعه تجارت ایران) با اصلاحات و الحاقات بعدی
مرجع رسمی — 1404/02/29
نامه ابلاغ سازمان توسعه تجارت در خصوص بخشنامه سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع ضابطه اصلاحی ثبت سفارش گاز آر 22 مصوب 1404,02,29 با اصلاحات و الحاقات بعدی شماره: 5288385 تاریخ: 1404/03/03 جناب آقای جدی ثانی رئیس محترم مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی موضوع: ضابطه اصلاحی ثبت سفارش گاز آر 2
نامه ابلاغ سازمان توسعه تجارت در خصوص بخشنامه سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع ضابطه اصلاحی ثبت سفارش گاز آر 22 مصوب 1404,02,29 با اصلاحات و الحاقات بعدی شماره: 5288385 تاریخ: 1404/03/03 جناب آقای جدی ثانی رئیس محترم مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی موضوع: ضابطه اصلاحی ثبت سفارش گاز آر 22 با سلام و احترام پیرو نامه شماره 4453107 مورخ 1403/11/02 این دفتر مبنی بر اعلام سهمیه و شرایط واردات مواد مخرب لایه اوزن (گاز R 22) در سال 2025 به پیوست تصویر نامه شماره 1404/8984 مورخ 1404/02/29 سازمان حفاظت محیط زیست (ثبتی به شماره 5256327) ارسال و خواهشمند است به قید فوریت ضابطه اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر "سه سال سابقه پیاپی واردات گاز R 22 " به ضابطه "دارا بودن سه سال سابقه واردات از سال 2021 تا ابتدای سال 2025" اصلاح گردد. لذا دستور فرمائید پس از اعمال اصلاح مذکور در نامه سازمان حفاظت محیط زیست در سامانه، در سامانه جامع تجارت نیز به متقاضیان اطلاع رسانی گردد. نرگس باقری زمردی بخشنامه سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص کنترل سهمیه واردات مواد مخرب لایه اوزن در سال 2025 میلادی با اصلاحات و الحاقات بعدی تاریخ: 1404/02/29 شماره: 1404/8984 با سلام و احترام، پیرونامه شماره 1403/42809 مورخ 1403/10/30 این دفتر در خصوص اعلام سهمیه سال 2025 میلادی و شرایط مربوطه، موارد مطروحه در کمیته ملی اوزن مورخ 1403/10/8 و تصمیمات زیر کمیته ملی اوزن مورخ 1402/1/22، همانطور که مستحضر هستید و با توجه به مکاتبات برخی از واردکنندگان مبنی بر مشکلات ایجاد شده در روند واردات از مرحله ثبت سفارش تا انتها در سال 2024 میلادی (مشکلاتی نظیر پیاده سازی سامانه جامع، تخصیص ارز و .....) و عملا زمان برشدن مراحل واردات، امکان استفاده بهینه از سهمیه این سال میسر نگردید. در این راستا و به منظور استفاده بهینه از سهمیه سال 2025 میلادی و تسهیل فرایند ثبت سفارش گاز R 22 ، این دفتر پیشنهاد می نماید در صورت موافقت بر اساس مصوبات مورخ 1402/1/22 مبنی بر سه سال سابقه پیاپی واردات برای گاز آر 22 و متعاقبا اعمال آن برای سال 2025 میلادی، این رویه به صورت دارا بودن سه سال سابقه واردات از سال 2021 تا ابتدای سال 2025 میلادی اعمال گردد. البته لازم به ذکر است اعمال این ضابطه در سامانه جامع تجارت در صورت امکان باید در اسرع وقت انجام پذیرفته و از طرفی نیز اطلاع رسانی های لازم به واردکنندگان مربوطه انجام پذیرد. حسین شاهباز سرپرست دفتر حفاظت لایه ازون