مهلت تصمیمگیری هسته گزینش سپاه
خلاصهٔ رأی
هسته گزینش فقط در دوره آموزشی کارکنان سپاه، حق اتخاذ تصمیم دارد و اظهار نظر پس از طی دوره آموزشی، فاقد وجاهت قانونی میباشد.
متن کامل
رأی شعبه دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت آقای (م.ز.) به وکالت از آقای (ح.ع.) در رابطه با اخراج از خدمت موکل وی توسط هیأتهای تجدیدنظر اول و دوم هسته گزینشی دانشگاه امام حسین (علیه السلام) که وکیل شاکی در دادخواست تقدیمی اعلام داشته موکل وی استخدامی 20/6/1385 بوده اما هسته گزینش درتاریخهای 8/2/87 و 7/4/89 نسبت به اخراج از خدمت موکل وی اخذ تصمیم کرده و تقاضای نقض آرای مزبور را نموده است. نظر به اینکه هسته گزینش فقط در دوره آموزشی پرسنل طبق ماده 37 قانون سپاه پاسداران حق اتخاذ تصمیم دارد و پس از طی دوره آموزشی و اتمام آن، اتخاذ تصمیم هسته گزینش فاقد وجاهت و مبنای قانونی است، اعتراض وکیل آقای (م.ز.) موجه تشخیص داده میشود و مستنداً به مواد 7، 13 و 14 قانون دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت صادر و اعلام و تصمیم اتخاذ شده در هسته گزینش نقض میگردد و مقرر میگردد موضوع مجدداً درکمیسیون ذی ربط در[چارچوب] مقررات و ضوابط مورد بررسی قرار گیرد. این رأی قطعی است. رئیس شعبه 6 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه متین ـ بشارتیفر