مهلت تصمیم‏گیری‏ هسته گزینش سپاه

خلاصهٔ رأی

هسته گزینش فقط در دوره آموزشی کارکنان سپاه، حق اتخاذ تصمیم دارد و اظهار نظر پس از طی دوره آموزشی، فاقد وجاهت قانونی می‎باشد.

متن کامل

رأی شعبه دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت آقای (م.ز.) به وکالت از آقای (ح.ع.) در رابطه با اخراج از خدمت موکل وی توسط هیأت‌های تجدیدنظر اول و دوم هسته گزینشی دانشگاه امام حسین (علیه السلام) که وکیل شاکی در دادخواست تقدیمی اعلام داشته موکل وی استخدامی 20/6/1385 بوده اما هسته گزینش درتاریخ‌های 8/2/87 و 7/4/89 نسبت به اخراج از خدمت موکل وی اخذ تصمیم کرده و تقاضای نقض آرای مزبور را نموده است. نظر به اینکه هسته گزینش فقط در دوره آموزشی پرسنل طبق ماده 37 قانون سپاه پاسداران حق اتخاذ تصمیم دارد و پس از طی دوره آموزشی و اتمام آن، اتخاذ تصمیم هسته گزینش فاقد وجاهت و مبنای قانونی است، اعتراض وکیل آقای (م.ز.) موجه تشخیص داده می‌شود و مستنداً به مواد 7، 13 و 14 قانون دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت صادر و اعلام و تصمیم اتخاذ شده در هسته گزینش نقض می‌گردد و مقرر می‌گردد موضوع مجدداً درکمیسیون ذی ربط در[چارچوب] مقررات و ضوابط مورد بررسی قرار گیرد. این رأی قطعی است. رئیس شعبه 6 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه متین ـ بشارتی‌فر