قائم مقامی شرکت ملی نفت از باشگاه نفت سابق در پرداخت حق بیمه
خلاصهٔ رأی
شرکت نفت به قائم مقامی از باشگاه نفت سابق، مکلف به انجام تعهدات مسئولان باشگاه در خصوص مزایای شغلی از جمله پرداخت حق بیمه کارکنان است.
متن کامل
رأی شعبه دیوان عدالت اداری شاکی به شرح دادخواست تقدیمی [به طرفیت تأمین اجتماعی آبادان ـ شرکت نفت] اظهار داشته: از سال 1332 لغایت 1335 در استخدام شرکت نفت قرار داشتم که حق بیمه پرداخت نشده و سابقه محاسبه نگردیده است، بنابراین تقاضای صدور حکم به الزام شرکت نفت به پرداخت حق بیمه به مدت 3 سال و 8 ماه و 27 روز و سازمان تأمین اجتماعی به قبول آن و احتساب سابقه را دارم. با عنایت به محتوای پرونده و پاسخ طرفهای شکایت و مستندات ارائه شده منجمله اظهارات رئیس امور حقوقی شرکت پالایش نفت آبادان که اعلام کرده شاکی در باشگاه نفت اشتغال به کار داشته که رابطه کارگری وکارفرمایی بوده و باشگاههای نفت و پیروز قبل از سال 50 به صورت خودگردان و هیأت مدیرهای اداره میشد و شکایت متوجه شرکت نفت نمیباشد، در نتیجه شاکی میبایست علیه باشگاه طرح شکایت نماید. نظر به اینکه مستندات ابرازی از جمله نامه شماره ...خدمات کارکنان شرکت، مؤید اشتغال نامبرده در باشگاه نفت میباشد و با عنایت به اینکه بعد از سال 50 خودگردان بودن باشگاه منتفی گردیده و شرکت، قائم مقام هیأت مدیره سابق گردیده در نتیجه مکلف به انجام تعهدات مربوطه به مسئولین باشگاه میباشد و از طرفی هر شخصی حق دارد از مزایای ایام اشتغال خود بهرهمند گردد. به علاوه اینکه تأخیر یا عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، رافع مسئولیت سازمان نمیباشد. بنابراین شکایت طرح شده وارد تشخیص گردید و به استناد مواد 7 و14 قانون دیوان عدالت اداری، رأی به ورود شکایت شاکی صادر و اعلام میگردد. رأی اصداری قطعی است. رئیس شعبه 17 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه رحیمی ـ روحی